Franklin i nowa nauczycielka

Tytuł oryginalny:
Franklin and the new teacher
Autorzy:
Sharon Jennings
Paulette Bourgeois
Brenda Clark ...
Tłumacz:
Patrycja Zarawska
Wydawcy:
Anna i Witold Wodziczko Wydawnictwo Debit (2003-2023)
Wydaw. Debit (2004)
Wydawnictwo Sonia Draga
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Każdy tomik to osobna historia o niezwykle ważnych sprawach z życia przeciętnego kilkulatka. Czy zmiana nauczyciela może oznaczać, że szkoła nie będzie już taka fajna, jak dotąd? Wbrew oczekiwaniom Franklina i jego przyjaciół taka zmiana może spowodować wiele ciekawych i zabawnych sytuacji. Postacie wykreowane przez autorki są wzorcem nie tylko dla dzieci, lecz także dla rodziców, a ich przeżycia pozwalają odnaleźć się w niełatwych sytuacjach życiowych. W oparciu o książki o Franklinie napisane przez Paulette Bourgeois z ilustracjami Brendy Clark.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Sharon Jennings Paulette Bourgeois Brenda Clark Sasha McIntyre Johan van Bruggen
Tłumacz:Patrycja Zarawska
Ilustracje:Brenda Clark Céleste Gagnon Alice Sinkner Shelley Southern Jelena Sisic Sasha McIntyre Jelena Sissic Shelly Southern Sean Jeffrey Mark Koren
Adaptacja:Sharon Jennings
Projekt:Paulette Bourgeois Brenda Clark
oraz:Johan van Bruggen
Wydawcy:Anna i Witold Wodziczko Wydawnictwo Debit (2003-2023) Wydaw. Debit (2004) Wydawnictwo Sonia Draga
Serie wydawnicze:Historyjka z Telewizji Czytamy z Franklinem Hit 2003 "Mamo to ja" Najlepsze dla Dziecka Franklin i Przyjaciele Historyjka z Telewizji (Debit)
ISBN:83-7167-261-6 83-7167-322-1 978-83-7167-259-0 978-83-7167-349-8 978-83-8057-474-8 978-83-8057-652-0 978-83-8057-782-4 983-7167-349-3 978-83-7167-349-3
Autotagi:bajka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 45 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo