Chatka z piernika

Reżyseria:
Jerzy Rakowiecki (1920-2003)
Kompozytor:
Tadeusz Kierski (1912-1980)
Autor:
Julia Hartwig (1921-2017)
Wykonanie:
Zespół Instrumentalny Wiesława Machana
Andrzej Bogucki (1904-1978)
Damian Damięcki
Magdalena Zawadzka ...
Instytucja sprawcza:
Zespół Instrumentalny Wiesława Machana
Reżyseria nagrania:
Janusz Urbański (1912-1986)
Wydawcy:
Omedia (2012)
Polskie Nagrania Muza
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Kultowe Słuchowiska Muzyczne
Autotagi:
CD
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
poezja
słuchowiska
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

„Nie straszny nam las! Nie straszny nam las! Dziś leśna cukiernia zaprasza nas. Niech każdy, kto zuch zajada za dwóch, wesoło nam w lesie przeminie czas.” Chatka z piernika z samą porę stanęła na drodze wygłodniałych Jasia i Małgosi. Biedactwa zgubiły się w lesie, szukając malin i jeżyn. Właścicielka słodkiego domku to straszna Baba Jaga, która w zamian za nowe okulary, chce oddać Jasia na pożarcie wilkowi. Dobre dzieci mają jednak nie lada obrońców – pomagają im zaprzyjaźnione zwierzęta!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dwupłytową muzyczna wersja bajki o Jasiu i Małgosi, w nieco skróconej wersji, ale dosyć przyjemna w odbiorze. Z jakiegoś powodu nie do końca spodobały mi się głosy Jasia i Małgosi w wykonaniu Damiana Damięckiego i Magdaleny Zawadzkiej - wydaje mi się, że spodziewałam się głosów bardziej niewinnych i dziecięcych, tymczasem w najlepszym razie brzmieli jak nastolatkowie. Z produkcji z pewnością wybijają się Wilk z Babą Jagą w wykonaniu Zofii Jarmy i Andrzeja Stockingera, co podkreśla ich wspólne wykonanie przezabawnej piosenki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Reżyseria:Jerzy Rakowiecki (1920-2003)
Kompozytor:Tadeusz Kierski (1912-1980)
Autor:Julia Hartwig (1921-2017)
Wykonanie:Zespół Instrumentalny Wiesława Machana Andrzej Bogucki (1904-1978) Damian Damięcki Magdalena Zawadzka Maciej Damięcki (1944-2023) Janina Seredyńska (1917-1990) Jolanta Russek Zofia Jamry (1918-2006) Andrzej Stockinger (1928-1993)
Instytucja sprawcza:Zespół Instrumentalny Wiesława Machana
Reżyseria nagrania:Janusz Urbański (1912-1986)
Wydawcy:Omedia (2012) Polskie Nagrania Muza
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki Kultowe Słuchowiska Muzyczne
Autotagi:audiobooki CD liryka literatura literatura piękna muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe poezja słuchowiska
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo