Gdzie mieszka bajeczka

Autor:
Czesław Janczarski (1911-1971) ...
Ilustracje:
Hanna Czajkowska (1917-1991)
Krystyna Michałowska ...
Wyd. w latach:
1958 - 2003
Autotagi:
druk
książki
literatura piękna
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Świerszcz i zając Jak Agata masło biła O świerszczyku, co przepiłował skrzypce Wiosna Latawiec Słonecznik Świerszczykowe nutki Szkoła pod Buczyną Warzyła sroczka kaszkę Babie lato
Autorzy:Czesław Janczarski (1911-1971) Hanna Czajkowska (1917-1991) JanczarskiCz
Ilustracje:Hanna Czajkowska (1917-1991) Krystyna Michałowska Aleksandra Kucharska-Cybuch Przemysław Sałamacha
Lektorzy:Mieczysław Czechowicz (1930-1991) Anna Romantowska Włodzimierz Nowakowski (1945-1996)
Redakcja:Mieczysław Czechowicz (1930-1991) Anna Romantowska Włodzimierz Nowakowski (1945-1996)
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2003) Nasza Księgarnia (1958-2003) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1993) Polski Związek Niewidomych. Zakład Wydawnictw i Nagrań (1990) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1990) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 1 Lektura Szkolna ("Zielona Sowa") Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia klasa 1-3
ISBN:83-10-09212-1 83-10-09684-4 83-10-10653-X 83-7083-096-X 83-7220-407-1 83-7389-256-7
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna nagrania opowiadania poezja wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 58 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo