Przygody Piotrusia Pana:

bajka muzyczna

Autor:
Krystyna Wodnicka (1922-1986)
Opracowanie:
Mieczysław Janicz (1901-1990)
Reżyseria:
Wiesław Opałek (1920-1980)
Kompozytor:
Mieczysław Janicz (1901-1990)
Wydawcy:
Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza (2011)
Pronit
ISBN:
5907783423444
Autotagi:
audiobooki
CD
proza
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna bajka muzyczna, z oryginalnym, lekko odbiegającym od disneyowskiego, tłumaczeniem. Przekonujący Mieczysław Hryniewicz jako Piotruś Pan, nieco mniej Elżbieta Kmiecińska jako Wanda, z jakiegoś powodu brzmiąca chyba jednak zbyt dojrzale jak na nastolatkę. Piosenka 'Chłopiec i ptak - Piotruś Pan' nucimy jeszcze długo po wyłączeniu płyty.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Krystyna Wodnicka (1922-1986)
Lektorzy:Andrzej Stockinger (1928-1993) Mieczysław Hryniewicz Janusz Zakrzeński Tadeusz Bartosik Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza Zespół Wokalny pod dyrekcją Lucjana Mazurka
Opracowanie:Mieczysław Janicz (1901-1990)
Reżyseria:Wiesław Opałek (1920-1980)
Kompozytor:Mieczysław Janicz (1901-1990)
Wydawcy:Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza (2011) Pronit
ISBN:5907783423444
Autotagi:audiobooki CD epika literatura literatura piękna nagrania proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo