Trzecia lokatorka

Tytuł oryginalny:
Third girl
Autor:
Agatha Christie (1890-1976)
Tłumacz:
Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974) ...
Wyd. w latach:
1966 - 2023
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Pewnego dnia w mieszkaniu Herkulesa Poirot zjawia się młoda dziewczyna z prośbą o poradę "w sprawie morderstwa, które prawdopodobnie popełniła", ale po krótkiej rozmowie ze słynnym detektywem rezygnuje z jego pomocy, gdyż według niej jest on za stary. Myli się jednak! Szare komórki małego Belga nadal są niezawodne. Śledztwo ujawnia potworną intrygę uknutą przez ludzi, którzy są ucieleśnieniem zła. Znakomicie napisana powieść kryminalna mistrzyni gatunku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Agatha Christie (1890-1976)
Tłumaczenie:Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974) Hanna Pasierska
Lektorzy:Maciej Słota Danuta Stenka Wojciech Malajkat Maryla Pawłowska
Opracowanie:Jolanta Rapacz
Redakcja:Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974)
Wydawcy:Legimi (2019-2023) Wydawnictwo Dolnośląskie (2005-2023) Wydaw. Dolnośląskie. Oddział Publicat (2016) NASBI (2015) ebookpoint BIBLIO (2015) Wydawnictwo Omega (2009-2011) Wydawnictwo Hachette Livre Polska (2003) Wydaw. HACHETTE (2003) Zysk i Spółka (2003) Wydawnictwo Prószyński i Spółka (1966-2003) Polski Związek Niewidomych - Zakład Wydawnictw i Nagrań (1970-1985) Publicat Edipresse Polska
Serie wydawnicze:Biblioteczka Konesera Seria z Gawronem Klasyka Kryminału Wielka Kolekcja Audiobooków Agathy Christie Agatha Christie Herkules Poirot Seria z Krukiem Biblioteczka Konesera (Prószyński i S-ka) Biblioteczka Konesera <ze smokiem> Herkules Poirot (główny bohater) Klasyka Kryminału (Wydawnictwo Dolnośląskie) Kolekcja kryminałów Książka Audio Christie Hercules Poirot cykl
ISBN:9788324588480 83-7180-098-3 83-7180-184-X 83-7180-506-3 83-7184-721-1 83-7384-015-X 83-86868-82-1 978-83-245-9280-7 978-83-271-5176-6 978-83-271-5226-8 978-83-271-5289-3 978-83-271-5476-7 978-83-7184-722-6 978-83-7267-422-7 978-83-7267-423-4 978-83-7337-370-9 978-83-245-88848-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki liryka literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 58 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo