Dziedzictwo: Eragon:

dziedzictwa księga pierwsza

Autorzy:
Christopher Paolini
Paulina Braiter
Tłumacz:
Paulina Braiter
Redakcja:
Paulina Braiter
Wydawca:
Wydawnictwo MAG (2004-2014)
Wydane w seriach:
Dziedzictwo
ISBN:
83-7480-038-0, 83-89004-86-0
978-83-7480-037-2, 978-83-7480-500-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.7 (3 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • ''Eragon'', jest to wspaniała, pierwsza część sagi ''Dziedzictwo'' autorstwa nastoletniego Christopher'a Paolini'ego. • Akcja książki rozpoczyna się w wiosce u podnóży gór, w których to 15-letni chłopiec odnajduje jajo smoka. W krótkim czasie musi opuścić rodzinne strony by walczyć przeciwko imperium. Ścigany przez straszliwych sługusów Galbatorixa (złego króla Alegaesii) Roz'aków, wraz z miejscowym bajarzem Bromem i smoczycą Saphirą musi przebyć wiele tysięcy staj, dzielące ich od Vardenów (grupie sprzeciwiającej się władzy). • Po drodze czeka go wiele niebezpieczeństw i tragedii, największą jest śmierć Brom'a. Eragon po mimo swego wieku nie zważa na trudy, brnie jasno wytyczoną ścieżką. Na samym jej końcu jaśnieje cel- zostanie ''Smoczym Jeźdźcem'' oraz pokonanie króla. • Owa opowieść niesie z sobą wszystko co najlepsze- smutek, radość, ból, gniew, odwagę nadzieje... Po raz kolejny możemy przekonać się, iż nie wiek pisarza decyduje o doskonałości jego dzieła, a talent. Talent, którego Christoper'owi na pewno nie brakuje. • Słowa w owej księdze układają się w wiele motywów, dzięki temu przeznaczona jest ona dla każdego czytelnika mającego chociaż trochę wyobraźni i uczuć. • Opowieść porusza sprawy sercowe: główny bohater zakochuje się w elfce Aryi, jest to oczywiście miłość skazana na klęskę. Nikt nie podważy faktu iż Eragon nie może usiedzieć w miejscu (spowodowane jest to po części sytuacją, jak i chęcią przeżywania przygód)- młodzieniec przebywa całą krainę w której żyje. Saphira ( smoczyca Eragona), Alegaesia, elfy, krasnoludy, urgale... to tylko parę z przykładów fantastyki zawartej w tym utworze. Piętnastolatek jest również odkrywcą, poznaje wszystkie rasy w swej krainie, odkrywa nowe miejsca. Akcja wydarzeń w ''Eragonie'' trwa TYLKO parę miesięcy, a dzieje się tyle, że by to opisać trzeba byłoby nie wiadomo ile czasu. • Klasycznie, rzecz jasna dobro walczy ze złem, które z nich w tej walce odniesie zwycięstwo? Czym jest prawdziwa przyjaźń? Czy Aryia i Eragon będą razem? • Tego dowiecie się sięgając po te książkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
AnnaGlanowska
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo