Ksiądz Twardowski dzieciom:

opowiadania

Autor:
Jan Twardowski (1915-2006)
Ilustracje:
Marta Kurczewska
Wybór:
Aleksandra Iwanowska
Wstęp:
Grzegorz Leszczyński
Opracowanie:
Aleksandra Iwanowska
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2014-2019)
Wydane w seriach:
Z Biblioteki Wydawnictwa "Nasza Księgarnia"
ISBN:
9788310127556, 978-83-10-12615-3
978-83-10-13461-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0

Czy może dziecko pocieszyć psa? Pewna dziewczynka siedziała w ogrodzie i zobaczyła smutnego psa w kagańcu. Kaganiec to taki okropny przyrząd, w którym można tylko poszczekać, ale nie można się w nim uśmiechać. Kiedy pies spostrzegł dziewczynkę, przybiegł, pomachał ogonem, chciał pysk wsadzić do jej kapelusza.Pogłaskała go - pocieszył się.W roku 2015 obchodzimy setną rocznicę urodzin najpogodniejszego polskiego poety i księdza. I z tej właśnie okazji nakładem Wydawnictwa "Nasza Księgarnia" ukazuje się niezwykła antologia - wybór ze wszystkich książek Jana Twardowskiego dla małych czytelników. W tej podzielonej na dwa tomy obszernej publikacji przypominamy jego najpiękniejsze i najbardziej poruszające wiersze oraz opowiadania skierowane do najmłodszych.Tom pierwszy, z pełnymi ciepła ilustracjami Marty Kurczewskiej, zawiera ponad sto opowiastek uczących szacunku dla innych istot, zachwytu przyrodą, szukania sensu i radości życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Najpiękniejsze i najbardziej poruszające wiersze oraz opowiadania skierowane do najmłodszych księdza Jana Twardowskiego.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo