Kamienie na szaniec

Autor:
Aleksander Kamiński (1903-1978) ...
Przypisy:
Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Wstęp:
Barbara Wachowicz (1937-2018)
Wybór:
Barbara Wachowicz (1937-2018)
Przedmowa:
Barbara Wachowicz (1937-2018)
Stanisław Broniewski (1915-2000) ...
Wydawcy:
Nasza Księgarnia (2001-2021)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1991)
Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wydawnictwo (1991)
Autotagi:
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Więcej informacji...
5.0

Jedną z najbardziej przerażających i fascynujących zarazem cech oblicza świata jest jego nieprzewidywalność. Wiosna, pora rodzenia się nowego życia to symboliczny moment, w którym zaczynają się Kamienie na szaniec. Alek, Zośka, Rudy i ich przyjaciele są wówczas młodymi ludźmi, pełnymi aspiracji, rodzącymi się wraz z przyrodą do dorosłości, do nowego życia. Snują plany na przyszłość, marzą. Wiosna przechodzi w lato, a lato w jesień - równie symboliczny czas powolnego umierania. Jesień ich życia zaczyna się we wrześniu 1939 roku. Grzegorz Kramarz Bo to jest książka o wartościach właśnie: o służbie podejmowanej w obliczu niebezpieczeństwa, braterstwie widocznym w poświęceniach wobec przyjaciół i o pracy nad sobą, która jest nieodłącznym elementem wyzwań, przed którymi stają Zośka, Rudy i Alek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Testament mój
Autorzy:Aleksander Kamiński (1903-1978) Barbara Wachowicz (1937-2018) Juliusz Słowacki (1809-1849)
Przypisy:Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Wstęp:Barbara Wachowicz (1937-2018)
Wybór:Barbara Wachowicz (1937-2018)
Przedmowa:Barbara Wachowicz (1937-2018) Stanisław Broniewski (1915-2000) Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Posłowie:Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Opracowanie:Barbara Wachowicz (1937-2018)
Redakcja:Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Wydawcy:Nasza Księgarnia (2001-2021) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991) Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wydawnictwo (1991)
ISBN:83-04-03716-5 83-10-10476-6 83-10-10699-8 83-10-10880-X 83-85348-53-0 83-85348-60-3 978-83-10-12000-7 978-83-10-13668-8 978-83-101010-89-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika historia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna powieści zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo