Aleksander

Autor:
Anna Onichimowska ...
Ilustracje:
Aneta Krella-Moch ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (1999-2012)
Związek Niewid (2000)
Wydane w seriach:
Poduszkowce
Poduszkowce (seria)
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
Więcej informacji...
4.0

Aleksander ma siedem lat i bardzo bujną wyobraźnię. Mieszka w domu z ogródkiem razem z rodzicami, młodszym rodzeństwem, żółwiem Wacusiem oraz Magnusem brodatym skrzatem w czerwonej czapce. Najbardziej lubi bawić się ze zwierzętami. Szczególnie z tym niebieskim smokiem, który pija mleko i chętnie chrupie ogórki kiszone. Chłopiec lubi też jeździć na wieś do dziadka. Tam zawsze czeka na niego wielka przygoda.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Anna Onichimowska Aneta Krella-Moch Ewa Poklewska-Koziełło
Ilustracje:Aneta Krella-Moch Ewa Poklewska-Koziełło
Lektor:Alicja Nawrot
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (1999-2012) Związek Niewid (2000)
Serie wydawnicze:Poduszkowce Poduszkowce (seria)
ISBN:83-89409-86-0 978-83-7672-149-1 978-83-87080-96-9 83-87080-96-6 83-89409-86-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza reprodukcje rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 30 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo