Zbyt miła

Tytuł oryginalny:
Too nice
Autor:
Marjorie White Pellegrino
Ilustracje:
Grażyna Rigall
Tłumacz:
Elżbieta Zubrzycka
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2005-2016)
Wydane w seriach:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
Bezpieczne Dziecko
Dla dzieci
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Gdy dzieci niechętnie mówią "nie", nie stają w swojej obronie, nie domagają się realizacji swoich potrzeb, dzieje się tak dlatego, że boją się utracić przyjaźni. Boją się, że inne dzieci będą na nie złe lub, że przestaną je lubić. Bohaterka książki - Ania - uczy się różnicy pomiędzy byciem niemiłą a powiedzeniem "nie". Poprzez delikatną lekcję asertywności dowiaduje się, jak postawić granicę w sposób stanowczy, ale nie urażający, jak stawić czoła lękom, które ukrywają się za zbyt miłym zachowaniem. Na koniec Ania odkrywa, że kiedy chroni siebie, nie tylko zachowuje się przyjaźnie, ale wszyscy, włącznie z nią, czują się lepiej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Marjorie White Pellegrino
Ilustracje:Grażyna Rigall
Tłumacz:Elżbieta Zubrzycka
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2005-2016)
Serie wydawnicze:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci Bezpieczne Dziecko Dla dzieci
ISBN:83-60083-38-X 978-83-60577-23-3 978-83-64565-10-6 83-60063-38-X 83-60083-28-X 83-600083-38-X 978-83-60083-23-3 978-83-60083-38-X
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje popularnonaukowe zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo