Ja, inkwizytor

Inne tytuły:
Wieże do nieba
Bicz Boży
Autor:
Jacek Piekara
Ilustracje:
Dominik Broniek
Wydawca:
Wydawnictwo Fabryka Słów (2003-2013)
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.3 (4 głosy)

Kto i dlaczego w okrutny, wyrafinowany sposób zabija dostojników Kościoła? Czy giną dlatego, że są ludźmi wielkiej świętości, czy że popełnili obrzydliwe zbrodnie? Czy mordercą jest szaleniec, desperat, działający poza prawem inkwizytor, a może potężny czarnoksiężnik lub demon? Inkwizytor Mordimer Madderdin będzie musiał we własnym sumieniu rozstrzygnąć, czy ma do czynienia z przyjacielem, czy z wrogiem. „Już siekiera do korzeni drzew jest przyłożona“ - słowa z listu, który oznacza śmierć. Bicz Boży to nie tylko historia kryminalnego śledztwa. Powieść, odkrywa wiele szczegółów i tajemnic świata wykreowanego przez Jacka Piekarę. Dowiedz się dlaczego Jezus Chrystus zniknął po zdobyciu Rzymu oraz jak niezwykła przyszłość czeka samego Mordimera. Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Wieże do nieba Bicz Boży dotyk zła Dziewczyny Rzeźnika Mleko i miód
Autor:Jacek Piekara
Ilustracje:Dominik Broniek
Wydawca:Wydawnictwo Fabryka Słów (2003-2013)
Serie wydawnicze:Bestsellery Polskiej Fantastyki O Mordimerze Madderdinie Cykl Inkwizytorski Cykl o Mordimerze Madderdinie Mordimer Madderdin O Mordimerze Madderdinie - Piekara Seria - O Mordimerze Madderdinie
ISBN:978-83-7574-193-3 978-83-7574-197-1 978-83-7574-220-6 978-83-7574-224-4 978-83-7574-402-6 978-83-7574-406-4 978-83-7574-451-4 978-83-7574-744-7 978-83-7574-748-5 978-83-7574-945-8 978-83-7574-949-6 978-83-7574-953-3 97883757494996 83-7574-193-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 34 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo