Decoupage:

wszystkie techniki

Tytuł oryginalny:
Decoupage
manuale completo,
Autor:
Marisa Lupato
Tłumacz:
Monika Szyszłowska
Wydawca:
Wydawnictwo RM (2010-2011)
Wydane w seriach:
Inspiracje
Inspiracje - Wydawnictwo RM
ISBN:
978-83-7243-786-0, 978-83-7243-957-4
987-83-7243-633-7, 987-83-7243-786-0
Autotagi:
druk
książki
3.0

Decoupage, czyli dekorowanie przedmiotów odpowiednio przyciętymi kawałkami papieru, znany jest w Europie od XVI wieku. Właśnie wtedy drogie, chińskie meble pokryte laką zastępowano tańszymi, zdobionymi decoupage'em. Starano się przy tym, by dekoracje z papieru bardzo przypominały te oryginalne, wykonane z laki. Dziś decoupage znowu staje się niezwykle modny. W poradniku tym omówiono podstawowe techniki decoupage'u, m.in.: wycinanie, przygotowanie tła, układanie obrazków, klejenie, wykonywanie spękań, lakierowanie. Opisano sposoby zdobienia drewna, szkła, metalu, tkaniny, kartonu i świecy. Doradzono, jakich używać narzędzi i materiałów. Wszystkie etapy wykonywania poszczególnych projektów zostały szczegółowo opisane i przedstawione na kolorowych fotografiach. Dzięki temu bez problemu stworzysz imitację antycznej wazy, ikony z pozłacanym tłem, tacy z marmuru czy wazonu z lazurytu. Komplet kieliszków zdobionych decoupage'em przypominającym szron lub atłas albo świece z trójwymiarowymi dekoracjami to doskonały pomysł na niebanalny prezent. Donice z motywami florystycznymi, pudełka, szkatułki, ramki na zdjęcia we wzorach klasycznych, rustykalnych, romantycznych i nowoczesnych będą wspaniałą i praktyczną ozdobą. [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo