Koszmarna księga Koszmarnego Karolka

Tytuł oryginalny:
Horrid Henry's big bad book
Autor:
Francesca Simon
Ilustracje:
Tony Ross
Tłumacz:
Maria Makuch
Wydawcy:
Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2017)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2006-2010)
Wydane w seriach:
Koszmarny Karolek
ISBN:
978-83-240-1164-3, 978-83-240-4598-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Dziesięć wybranych opowiadań przypomina najstraszniejsze wyczyny, jakich dokonał Koszmarny Karolek na wielu różnych lekcjach i przerwach. Zbiorek jest ilustrowany zabawnymi, kolorowymi rysunkami Tony’ego Rossa. Koszmarna Księga Koszmarnego Karolka ukazała się w serii książek o przygodach niebywale niegrzecznego chłopca, która liczy już kilkanaście tomików.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo