Szalone dziewczyny na wariackiej imprezie

Tytuł oryginalny:
Wilde-Weiber-Wahnsinns-Party
Autor:
Thomas Brezina
Ilustracje:
Betina Gotzen-Beek
Tłumaczenie:
Anna Urban
Miłosz Urban
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2007)
Wydane w seriach:
Żadnych chłopaków! Wstęp tylko dla czarownic!
No Jungs! Zutritt nur für Hexen
ISBN:
978-83-237-1878-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
5.0

Lissi czy Ula? Nowa koleżanka potrafi zmusić wszystkich, żeby tańczyli, jak im zagra. Problem w tym, że Tinka nie chce oddać siostrze czarodziejskiego domu, więc impreza odbędzie się u rodziców. Całe szczęście, że ci wyjechali na weekend. Niestety, nawet Lissi nie domyśla się, co knuje Ula.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo