Agaton-Gagaton:

jak pięknie być sobą

Autor:
Marta Fox
Wydawcy:
Wydawnictwo Siedmioróg (1993-2009)
C T (1994-1996)
ISBN:
83-7162-745-9, 83-85318-56-9
978-83-7568-148-2, 978-83-7568-149-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.3 (3 głosy)

Otóż pierwowzorem głównej bohaterki Agaty, zwanej Agatonem-Gagatonem, jest córka autorki Marty Fox. Agata snuje w książce opowieść o swoich młodzieńczych latach, o rodzinie, szkole, chłopakach¬ To dowcipna, ciepła i mądra opowieść o dojrzewaniu. Książka składa się z trzech opowieści nastoletniej Agaty: 1. ┬Batoniki Always miękkie jak deszczówka├ (Agata ma 15 lat) 2. ┬Agaton-Gagaton: jak pięknie być sobą├ (Agata jest licealistką) 3. ┬Firma Agaton-Gagaton: wypróbuj bez szorowania├ (Agata zaczyna studia) Wcześniej te powieści były wydawane w osobnych tomikach, to pierwsza ich łączna edycja. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Firma Agaton-Gagaton Batoniki Always miękkie jak deszczówka jak pięknie być sobą
Autor:Marta Fox
Ilustracje:Katarzyna Kołodziej
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (1993-2009) C T (1994-1996)
Serie wydawnicze:Tylko! dla Młodzieży! Biblioteka Nastolatków Biblioteka Nastolatków - Siedmioróg Wokół Nas Wokół Nas - Siedmioróg biblioteka powieści młodzieżowej
ISBN:83-7162-745-9 83-85318-56-9 978-83-7568-148-2 978-83-7568-149-9
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo