Trylogia arturiańska: Excalibur

Tytuł oryginalny:
Excalibur
Autor:
Bernard Cornwell ...
Tłumaczenie:
Paweł Korombel
Anna Dobrzańska-Gadowska ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Otwarte (2018-2020)
Erica (2011)
Instytut Wydawniczy Erica (2010-2011)
Da Capo (2000)
Wydane w seriach:
Trylogia arturiańska
Trylogia Arturiańska - Bernard Cornwell
ISBN:
83-7157-584-X, 978-83-62329-11-3
978-83-7515-489-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.7 (6 głosów)

Ostatni tom „Trylogii arturiańskiej” Bernarda Cornwella. Excalibur kontynuuje opowieść o mrocznych czasach w historii Brytanii. Starzy bogowie opuścili królestwo, a nowej religii Brytowie nie chcą zaakceptować. Osłabiony i zdradzony Artur zmaga się z saksońskim wrogiem, próbuje ratować małżeństwo i marzenia. Wydaje się, że wszystkie siły ziemskie i nadprzyrodzone zjednoczyły się w złowieszczym spisku, by doprowadzić go do upadku. Nawet Excalibur może okazać się niewystarczająco ostry, by przeciąć pasmo niepowodzeń... Czy w gasnącą miłość uda się tchnąć nowy żar? Jakie siły pomogą Arturowi odeprzeć kolejny najazd i czy Brytania pod wodzą osłabionego militarnie władcy wygra tę ostatnią, najtrudniejszą bitwę? Oto historia miłości i wojny, lojalności i zdrady. Poprzednie tomy: "Zimowy minarcha" i "Nieprzyjaciel Boga".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Trylogia arturiańska T. 3.
Autorzy:Bernard Cornwell Anna Dobrzańska-Gadowska Bernardo Cornwell
Tłumaczenie:Paweł Korombel Anna Dobrzańska-Gadowska Jerzy Żebrowski
Wydawcy:Wydawnictwo Otwarte (2018-2020) Erica (2011) Instytut Wydawniczy Erica (2010-2011) Da Capo (2000)
Serie wydawnicze:Trylogia arturiańska Trylogia Arturiańska - Bernard Cornwell
ISBN:83-7157-584-X 978-83-62329-11-3 978-83-7515-489-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo