Bajki pana Bałagana

Autor:
Jerzy Niemczuk
Lektor:
Jacek Kiss (1943-2022)
Wyd. w latach:
1989 - 2014
Wydane w seriach:
StoryBox - seria
Kolekcja Storybox.pl
Kolekcja Storybox.pl. Dla Dzieci
Autotagi:
audiobooki
CD
MP3
proza
Więcej informacji...

Mama Wojtka chciałaby, aby w pokoju syna był porządek. On jednak lubi jak w jego pokoju panuje bałagan. I stało się. Ze sterty zabawek wyłonił się niewydarzony sapiący osobnik, wielkości około dziesięciu krasnoludków. Rozsiadł się i oznajmił, że od tej chwili zgodnie z Wojtka życzeniem panuje w jego pokoju... Pan Bałagan jest czarownikiem, a jego głównym zajęciem jest sianie potwornego zamętu w świecie bajek. I tak Wojtek zostaje podstępnie wciągnięty w świat szalonych opowieści, o których pomieszaniu świadczą już same ich tytuły, przykładowo: „O robaku i rybce”, „O dziwnym Smaku i niezwykłym Smogu”, „O Brzydkim Kociątku”, czy też o „Nieprzemakalnym kapturku”. // Jerzy Niemczuk jest polskim prozaikiem, autorem scenariuszy (m.in. do serialu "Ranczo" i do filmu "Stacyjka") i komediopisarzem. Do jego najbardziej znanych dzieł należą: "Imitacje", "Paweł", "Stefan", "Rozbitkowie" czy wreszcie "Przygody Zuzanki. Opowieści awanturnicze dla dziewczynek", za którą w 1995 Roku otrzymał Nagrodę Literacką im. K. Makuszyńskiego dla najlepszej książki dla dzieci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jerzy Niemczuk
Lektor:Jacek Kiss (1943-2022)
Ilustracje:Zbigniew Dobosz Jolanta Marcolla
Wydawcy:Storybox.pl (2014) Wydanictwo Heraclon International (2008) Heraclon International - Storybox.pl (2008) Legimi (2008) Polski Związek Niewidomych (2000) Związek Niewid (2000) Siedmioróg (1999) Wydawnictwo Muza (1993) Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1989) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych
Serie wydawnicze:StoryBox - seria Kolekcja Storybox.pl Kolekcja Storybox.pl. Dla Dzieci
ISBN:83-7079-169-7 83-7254-011-X 978-83-61592-38-9 978-83-62121-39-7 83-7254-001-X 978-83-62592-38-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika fantasy kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo