Droga utraconej niewinności

Autorzy:
Somaly Mam
Ruth Marshall
Tłumaczenie:
Anna Dobrzańska
Anna Dobrzańska-Gadowska
Wydawcy:
Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2012)
Wydaw. Albatros Andrzej Kuryłowicz (2012)
ISBN:
978-83-7659-556-6, 978-83-7659-618-1
83-7659-618-1, 978-83-7659-6118-1
Autotagi:
druk
5.0

Droga Utraconej Niewinności to historia kambodżańskiej aktywistki, Somaly Mam. Mam przyszła na świat w burzliwych czasach niepokojów politycznych, po których nastąpił okres krwawego reżimu Czerwonych Khmerów. Wychowując się bez rodziców, w leśnej głuszy, pośród plemienia Phnong, żyła z dnia na dzień, śpiąc gdzie popadnie i jedząc to, co sama znalazła. Kiedy w wiosce pojawił się mężczyzna zwany Dziadkiem, dziewczynka liczyła, że jej życie się odmieni. Nie wiedziała jednak, jak dramatyczne będą te zmiany. Traktowana jak niewolnica, bita i poniżana, została zmuszona do małżeństwa z brutalnym mężczyzną, a następnie sprzedana do domu publicznego - miejsca, które odarło ją z godności, wyprało z uczuć i niemal pozbawiło życia. Była jedną z niewielu dziewcząt, którym udało się uciec i odmienić swoje życie. W dużej mierze zawdzięcza to przypadkowym ludziom, którzy okazali jej serce i współczucie. Somaly Mam nie zapomniała jednak o swojej dramatycznej przeszłości i stworzyła organizację charytatywną, której celem jest niesienie pomocy kobietom, a przede wszystkim dziewczynkom, które są sprzedawane do domów publicznych i traktowane jak seksualne niewolnice. (empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo