Mikrobiologia

Inne tytuły:
podręcznik dla studentów wydziałów zootechnicznych Akademii Rolniczych
podręcznik dla studentów wydziałów rolniczych Akademii Rolniczych
Redakcja:
Zbigniew Szynkiewicz (1926-1999)
Autor:
Andrzej Bukowski
oraz:
Kazimierz Bukowski
Wydawcy:
Państ. Wydaw. Nauk (1975)
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1975)
Państwowy Instytut Wydawniczy (1975)
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik dla studentów wydziałów zootechnicznych Akademii Rolniczych podręcznik dla studentów wydziałów rolniczych Akademii Rolniczych praca zbiorowa
Redakcja:Zbigniew Szynkiewicz (1926-1999)
Autor:Andrzej Bukowski
oraz:Kazimierz Bukowski
Wydawcy:Państ. Wydaw. Nauk (1975) Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1975) Państwowy Instytut Wydawniczy (1975)
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo