Wielki diament 2

Autor:
Joanna Chmielewska (1932-2013) ...
Wyd. w latach:
1996 - 2016
Wydane w seriach:
Biblioteka Bluszcza
Słuchowiska na motywach powieści Joanny Chmielewskiej
Królowa Polskiego Kryminału
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Skradziony w XIX wieku w Indiach tytułowy wielki diament, przechodząc legalnie lub nieco mniej legalnie z rąk do rąk, trafia do… Polski. Pod koniec następnego stulecia staje się obiektem poszukiwań sióstr – spadkobierczyń majętnej prababki. Moc tego drogocennego kamienia nie przemija, w czasach współczesnych podobnie jak wcześniej rozbudza takie same emocje i komplikuje losy bohatera.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:słuchowisko
Autorzy:Joanna Chmielewska (1932-2013) Dorota Segda Tadeusz Lewandowski Renata Baszun Maciej Mulawa
Lektorzy:Dorota Segda Damian Damięcki Krzysztof Wakuliński
Reżyseria:Janusz Kukuła
Wydawcy:Wydawnictwo Olesiejuk (2015-2016) Elipsa (2008) Biblioteka Bluszcza (2008) Kobra Media (2001-2008) Vers (1996-1999)
Serie wydawnicze:Biblioteka Bluszcza Słuchowiska na motywach powieści Joanny Chmielewskiej Królowa Polskiego Kryminału
ISBN:83-7127-025-9 83-7127-028-3 83-88791-13-3 978-83-274-2516-4 978-83-274-2549-2 978-83-61226-93-2 83-7127-028 83-7123-028-3 978-83-274-2516 978-83-88791-96-32
Autotagi:audiobooki CD druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo