Anatomia i fizjologia człowieka:

podręcznik dla średnich szkół medycznych

Redakcja:
Witold Sylwanowicz (1901-1975)
Autorzy:
Ludwik Dzwonkowski (1892-1972)
Aleksander Michajlik (1922-2006)
Witold Ramotowski ...
Wydawcy:
Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich (1970-1985)
Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich (1957-1970)
Państ. Zakł. Wydaw. Szkolnych (1961)
ISBN:
83-200-0168-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Redakcja:Witold Sylwanowicz (1901-1975)
Autorzy:Ludwik Dzwonkowski (1892-1972) Aleksander Michajlik (1922-2006) Witold Ramotowski Witold Sylwanowicz (1901-1975) I. Dzwonkowski Z. Wojciechowski
Wydawcy:Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich (1970-1985) Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich (1957-1970) Państ. Zakł. Wydaw. Szkolnych (1961)
ISBN:83-200-0168-4
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki skrypty szkoły podstawowe szkoły średnie szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo