Szkoła dla blondynek

Autor:
Kieran Scott ...
Tłumacz:
Rafał Śmietana ...
Wydawcy:
Związek Niewid (2007)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2005-2007)
Wydaw. Znak (2006)
Wydane w seriach:
Czytam Znaki
ISBN:
978-83-240-0695-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Szkoła dla blondynek to kolejna powieść autorki bestsellerowego Klubu niewiniątek É zabawna, lekka, w sam raz na wakacje! Tym razem poznajemy Annisę. Ma ona poważny problem É w nowej szkole na Florydzie wszystkie dziewczyny to blondynki. Poza nią samą, oczywiście. Niewłaściwy kolor włosów i skłonność do wpadania w kłopoty wcale nie pomagają nawiązać przyjaźni. Co najgorsze, nie pozwalają też spełnić marzenia o zostaniu cheerleaderką. Annisa się jednak nie poddaje i wprowadza niezłe zamieszanie… Książka nadaje się idealnie dla nastolatek, które borykają się z problemami wkraczania w dorosłe życie. Bohaterka przeżywa wiele wewnętrznych rozterek, które zmuszają młode czytelniczki do poważnego zastanowienia się nad własnym życiem, jego celem i wartościami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Kieran Scott Brian Kate
Tłumaczenie:Rafał Śmietana Ryszard Śmietana
Lektor:Hanna Kinder-Kiss
Wydawcy:Związek Niewid (2007) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2005-2007) Wydaw. Znak (2006)
Serie wydawnicze:Czytam Znaki
ISBN:978-83-240-0695-3
Autotagi:audiobooki druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo