Śmierć w klasztorze

Autor:
Adrianna Ewa Stawska ...
Wydawcy:
Virtualo (2024)
Empik Go (2024)
Wydawnictwo Otwarte (2007-2024)
Pi (2012)
Wydane w seriach:
Super Kryminał
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
3.0

Mordercy nie biorą urlopów. Policjanci tak. A przynajmniej tak im się wydaje. Podinspektor Ewa Lewicka planowała odpocząć w przekształconym na elegancki hotel klasztorze w Wigrach. Żadnych zwłok, oględzin miejsc zbrodni i przesłuchań. Nic z tego. Podczas spaceru natknęła się na ciało przystojnego dyrektora hotelu. Samobójstwo? Morderstwo? Czy ma z tym coś wspólnego przestępca ukrywający się w klasztorze, by dawnym zwyczajem skorzystać z prawa azylu? Wąski krąg podejrzanych, skomplikowane motywy zbrodni i presja czasu - przed Lewicką stoi równie ciężkie zadanie, co przed Herkulesem Poirot.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fajny kryminał, raczej jako odskocznia od bardziej wyrafinowanej literatury, niż jako pozycja sama w sobie. • Autorka fajnie trzyma w napięciu, obrazowo opisuje dzieje tytułowe splatając i mieszając wiele wątków. • Fajnym jest dla mnie opisanie dziejów niemalże jednego dnia na prawie 300 stronach. • Wciągające. Pochłonęłam w mgnieniu oka.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Adrianna Ewa Stawska Adrianna Ewa Stawska-Ostaszewska
Wydawcy:Virtualo (2024) Empik Go (2024) Wydawnictwo Otwarte (2007-2024) Pi (2012)
Serie wydawnicze:Super Kryminał
ISBN:978-83-272-8334-4 978-83-62781-77-5 978-83-62781-80-5 978-83-7515-022-3 978-7515-022-3 978-83-7515-022-2 978-83-7551-022-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo