Wyć się chce

Autor:
Beata Ostrowicka ...
Wyd. w latach:
2009 - 2019
Wydane w seriach:
Plus Minus 16
Seria ze Sprężynką
Ze Sprężynką
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Julce ostatnio wszystko wali się na głowę. W domu nic tylko ciągłe kłótnie między rodzicami (chyba przestali się już kochać...) i awantury z matką. Do tego Kamil, który bardzo się dziewczynie podoba, nawet jej nie zauważa. Najgorsze jednak, że Julka nie wierzy w siebie i pozwala innym ustawiać swoje życie. Po prostu płynie z prądem. Godzi się na szkołę, którą wybrali jej rodzice, na fryzurę, jaką zaproponowała koleżanka, czy wreszcie na oszustwo, do którego skłania ją - wydawałoby się - najlepsza przyjaciółka... Czy Julka zdoła stać się bardziej niezależną i pewną siebie osobą? Czy Kamil zwróci na nią uwagę? Julkę czeka z pewnością wiele zmian... '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Beata Ostrowicka Beata Ostrowska
Wydawcy:NASBI (2019) Legimi (2019) Wydawnictwo Literatura (2012-2019) IBUK Libra (2009-2012) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2009-2010)
Serie wydawnicze:Plus Minus 16 Seria ze Sprężynką Ze Sprężynką
ISBN:978-83-10-11696-3 978-83-10-11886-8 978-83-7672-638-0 978-83-7672-686-1 978-83-11696-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo