Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży

Tytuł oryginalny:
C.A.T. project manual for the cognitive behavioral treatment of anxious adolescents
Inne tytuły:
program Lęk
podręcznik terapeuty
Autorzy:
Philip C. Kendall
Muniya Choudhury
Jennifer Hudson
Alicia Kendall Philip C. Webb ...
Tłumaczenie:
Anna Ćwiklińska-Zaborowicz
Joanna de Flassilier-Popławska
Monika Kiełtyka-Czech
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2013-2023)
ISBN:
978-83-7489-474-6, 978-83-7489-475-3
978-83-7489-918-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...

Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: • rozpoznawanie objawów lęku, • myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, • plan radzenia sobie, • wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny „Lęk”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:program Lęk podręcznik terapeuty zeszyt ćwiczeń C.A.T. project workbook for the cognitive behavioral treatment of anxious adolescents
Autorzy:Philip C. Kendall Muniya Choudhury Jennifer Hudson Alicia Kendall Philip C. Webb Monika Kiełtyka-Czech
Tłumaczenie:Anna Ćwiklińska-Zaborowicz Joanna de Flassilier-Popławska Monika Kiełtyka-Czech
oraz:Muniya Choudhury Jennifer Hudson Alicia Kendall Philip C. Webb
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2013-2023)
ISBN:978-83-7489-474-6 978-83-7489-475-3 978-83-7489-918-5
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo