Kochanka Śmierci

Tytuł oryginalny:
Lûbovnica smerti
Tłumacz:
Ewa Rojewska-Olejarczuk
Autor:
Boris Akunin
Wydawcy:
Świat Książki (2004-2015)
Bertelsmann Media (2004)
Wydane w seriach:
Przygody Erasta Fandorina
Cykl z Erastem Fandorinem
ISBN:
978-83-7391-221-2, 978-83-7799-209-8
978-83-7943-493-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Zaskakująca intryga, świetnie sportretowana Moskwa około roku 1900 i błyskotliwa literacka stylizacja - oto atuty kolejnego spotkania z najsłynniejszym bohaterem Akunina, detektywem Erastem Fandorinem. Czym kierują się członkowie tajnego klubu Kochanków Śmierci, popełniając samobójstwa? Czy ktoś ich do tego zmusza? Moskwą wstrząsa fala zgonów, zwłaszcza wśród młodych ludzi. W niebezpieczeństwie jest także Masza Mironowa, atrakcyjna, egzaltowana prowincjuszka, która wstępuje do Klubu pod imieniem Kolombina. Do akcji, incognito, wkracza Fandorin… Stanowi cz. 9 cyklu pt.: "Przygody Erasta Fandorina".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Początek XX wieku,Moskwa,dekadencja, elitarny, tajny ale słynny Klub Samobójców, egzaltowana dziewuszka ze wsi, chcąca zaznać życia i być inną, niż wszyscy. Klub niestety nie może być traktowany przez władze jako nieszkodliwy wybryk sfrustrowanych obywateli, gdyż przez miasto przetacza się plaga samobójstw. • Akunin podaje smakowite danie, stworzone postaci są tak żywe, że niemal wyłażą ze stron powieści. Ale to przede wszystkim kryminał, znowu wysokich lotów. No i Erast Fandorin wkracza do akcji...
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo