Kochanka Śmierci

Tytuł oryginalny:
Lûbovnica smerti
Tłumacz:
Ewa Rojewska-Olejarczuk
Autor:
Boris Akunin
Wydawcy:
Świat Książki (2004-2015)
Bertelsmann Media (2004)
Wydane w seriach:
Cykl z Erastem Fandorinem
Przygody Erasta Fandorina
ISBN:
978-83-7391-221-2, 978-83-7799-209-8
978-83-7943-493-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Zaskakująca intryga, świetnie sportretowana Moskwa około roku 1900 i błyskotliwa literacka stylizacja - oto atuty kolejnego spotkania z najsłynniejszym bohaterem Akunina, detektywem Erastem Fandorinem. Czym kierują się członkowie tajnego klubu Kochanków Śmierci, popełniając samobójstwa? Czy ktoś ich do tego zmusza? Moskwą wstrząsa fala zgonów, zwłaszcza wśród młodych ludzi. W niebezpieczeństwie jest także Masza Mironowa, atrakcyjna, egzaltowana prowincjuszka, która wstępuje do Klubu pod imieniem Kolombina. Do akcji, incognito, wkracza Fandorin… Stanowi cz. 9 cyklu pt.: "Przygody Erasta Fandorina".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Początek XX wieku,Moskwa,dekadencja, elitarny, tajny ale słynny Klub Samobójców, egzaltowana dziewuszka ze wsi, chcąca zaznać życia i być inną, niż wszyscy. Klub niestety nie może być traktowany przez władze jako nieszkodliwy wybryk sfrustrowanych obywateli, gdyż przez miasto przetacza się plaga samobójstw. • Akunin podaje smakowite danie, stworzone postaci są tak żywe, że niemal wyłażą ze stron powieści. Ale to przede wszystkim kryminał, znowu wysokich lotów. No i Erast Fandorin wkracza do akcji...
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo