Czerwone serce, niebieski motyl:

romans dla dzieci

Autor:
Annika Thor
Ilustracje:
Cecilia Torudd
Tłumacz:
Anna Węgleńska
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owieczka (2012)
ISBN:
978-83-63010-24-9
Autotagi:
druk
powieści
2.0

Jeśliby zapytać Alvę, czy jej się podoba Love, odpowiedziałaby, że tak. Jest miły, uczynny i uprzejmy. Jeśliby zapytać Love, czy podoba mu się Alva, musiałaby się zastanowić. Nigdy o niej w ten sposób nie myślał. "Jest luty, zwyczajny, pochmurny dzień. Tu siedzi Alva. Tam siedzi Love. Żadne z nich nie wie, że wkrótce będą w sobie zakochani". Niełatwo mieć chłopaka. Najlepsza przyjaciółka Alvy jest zazdrosna, kiedy Alva spędza czas z Love. Love lubi spotykać się z Alvą, ale też chce pograć w piłkę z kolegami. Niełatwo mieć dziewczynę. Koledzy wyśmiewają się z Love, a nowa nauczycielka uwzięła się na niego. Alva jest zazdrosna o nową koleżankę, która doszła do ich klasy. Jest ładna i miła, i może teraz Love nie będzie już chciał być z Alvą? Po czym poznać, że miłość już się skończyła? I jak powiedzieć drugiej osobie, że już się jej nie kocha?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo