Kiedy pozwolić?, kiedy zabronić?

Tytuł oryginalny:
Setting limits
Inne tytuły:
[dzieciom od 2 do 16 lat]
jasne reguły pomagają wychowywać
Tłumacz:
Olena Waśkiewicz
Autorzy:
Robert J. MacKenzie
Robert J. Mac Kenzie
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2001-2015)
Wydane w seriach:
Psychologia Dziecka
Wychowanie Dzieci
Autotagi:
druk
książki
poradniki
wychowanie
Więcej informacji...

Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[dzieciom od 2 do 16 lat] jasne reguły pomagają wychowywać łagodnie, konsekwentnie, z szacunkiem how to raise responsible, independent children by providing clear boundaries,
Tłumacz:Olena Waśkiewicz
Autorzy:Robert J. MacKenzie Robert J. Mac Kenzie
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2001-2015)
Serie wydawnicze:Psychologia Dziecka Wychowanie Dzieci
ISBN:83-87957-31-3 978-83-7489-044-1 978-83-7489-145-5 978-83-7489-322-0 978-83-7489-434-0
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 21 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo