Nowy słownik pedagogiczny

Autor:
Wincenty Okoń (1914-2011) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy (2007)
Wydawnictwo Akademickie Żak (1995-2007)
Wydawnictwo Akademickie Żak , Jacek Śnieciński
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
słowniki
Więcej informacji...

Nowe wydanie słownika pedagogicznego zawierającego pojęcia z zakresu nauk humanistycznych, jak i krótkie noty biograficzne osób związanych z tą dziedziną nauki. W słowniku znalazły się hasła obejmujące: podstawowe terminy pedagogiki jako nauki i praktyki edukacyjnej wraz z wybranymi terminami z obrębu psychologii, socjologii, filozofii, metodologii, teorii informacji; opisy instytucji i organizacji pedagogiczno-oświatowych; opisy systemów oświaty w kilkudziesięciu krajach; biogramy znanych pedagogów z dawnej i świeżej przeszłości - polskich i obcych; biogramy współczesnych pedagogów polskich i obcych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Wincenty Okoń (1914-2011) Waldemar Okoń
Redakcja:Józef Marek Śnieciński
Wydawcy:Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy (2007) Wydawnictwo Akademickie Żak (1995-2007) Wydawnictwo Akademickie Żak , Jacek Śnieciński
ISBN:83-86770-29-5 83-86770-96-1 83-88149-41-5 83-89501-19-8 978-83-89501-78-3 83-89501-19-8 83-59501-19-8 978-83-98501-78-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk encyklopedie epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana pedagogika proza publikacje fachowe publikacje informacyjne słowniki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 87 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo