Upadły anioł

Tytuł oryginalny:
Fallen angel
Autor:
Daniel Silva
Tłumacz:
Agnieszka Andrzejewska
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Muza (2013)
Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA (2013)
Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA (2013)
ISBN:
978-83-7758-501-6
Autotagi:
beletrystyka
druk
powieści
5.0

Od skrywających sekrety komnat Watykanu przez snobistyczne stoki narciarskie St. Moritz, eleganckie ulice Berlina i Wiednia - aż do wstrząsającego zakończenia w najświętszym i najbardziej kontrowersyjnym miejscu na świecie... "Upadły anioł" to kolejna powieść z bestsellerowego cyklu o Gabrielu Allonie, nieobliczalnym asie izraelskiego wywiadu i utalentowanym konserwatorze dzieł sztuki. Allon, który ledwo uszedł z życiem z ostatniej operacji, znajduje schronienie w murach Watykanu, gdzie zajmuje się renowacją jednego z największych arcydzieł Caravaggia. Pewnego ranka wzywa go do Bazyliki św. Piotra monsinior Luigi Donati, wpływowy osobisty sekretarz Jego Świątobliwości papieża Pawła VII. Pod wspaniałą kopułą Michała Anioła leży ciało pięknej kobiety, która najprawdopodobniej spadła z dużej wysokości. Watykańska policja podejrzewa samobójstwo, ale Gabriel ma inną teorię. Wygląda na to, że Donati również. Jednak monsinior obawia się, że publiczne śledztwo zagrozi wizerunkowi Kościoła. Prosi więc Allona, aby ten po cichu zbadał sprawę. Z jednym zastrzeżeniem... Watykańska zasada numer jeden - mówi Donati - Nie zadawaj zbyt wielu pytań. Gabriel ustala, że ofiara odkryła niebezpieczną tajemnicę, narażając się organizacji przestępczej o światowym zasięgu. Szajce, która kradnie skarby pochodzące z dawnych wieków i sprzedaje je tym, którzy zaoferują najwyższą cenę. Jednak przestępcami kieruje coś więcej niż chciwość. Pewien tajemniczy agent planuje akt sabotażu, który pogrąży świat w konflikcie o wymiarze apokalipsy... Intrygi polityczne, historia, sztuka - w powieści "Upadły anioł" Daniel Silva łączy wiele wątków, tworząc barwne postacie szpiegów, kochanków, duchownych i złodziei. To trzymająca w napięciu opowieść o wierze i niszczącej sile sekretów, ale też - jakże aktualne - memento, że ci, którzy nie pamiętają przeszłości, są skazani na jej powtarzanie. [www.merlin.pl, 2013]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo