Bajkowe terapie

Autor:
Alicja Dzierżak-Wawer
Ilustracje:
Paulina Chrzan
Wydawca:
Wydawnictwo Poligraf (2025)
ISBN:
978-83-8308-535-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
podręczniki
poradniki
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

„Bajkowe terapie” – to mądre narzędzie wspierające rodzica, które łączy psychologiczną mądrość z siłą wyobraźni. Książka to doskonały wstęp do rozmowy z dzieckiem, narzędzie wspierające terapię oraz budujące więź między dzieckiem a dorosłym. Autorka poprzez bajki pokazuje, że lęk można oswoić. Historie różnych bohaterów pomagają dzieciom zdystansować się od własnych trudnych uczuć, co daje im przestrzeń na ich zrozumienie i akceptację. Dzięki temu stają się odporniejsze psychicznie. Gabriela Lech, psycholożka, mama „Bajkowe terapie” zawierają osiem mądrych i pełnych ciepła bajek terapeutycznych, których bohaterami są sympatyczne zwierzątka?– bardzo podobne do dzieci. Mają swoje rozterki i lęki, ale też rodziców, którzy towarzyszą im z miłością, spokojem i cierpliwością w pokonywaniu trudności. Historie pokazują, że każdy lęk można oswoić, jeśli obok jest ktoś, kto rozumie i wspiera. Dzięki bajkom dzieci mogą zobaczyć, że ich uczucia są ważne, a odwaga rośnie krok po kroku. Publikacja zawiera wkładkę dla rodziców z praktycznymi wskazówkami, jak rozmawiać z dzieckiem o lękach i jak najlepiej wykorzystać moc bajek. To książka, która wzmacnia dzieci i przypomina dorosłym, że największym wsparciem dla najmłodszych w trudnych chwilach jest spokojna i czuła obecność rodzica.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo