Trampki Vincenta czyli Jak się nie nudzić w muzeum

Autorzy:
Michał Rusinek
Monika Szomko
Ilustracje:
Joanna Rusinek
Wydawcy:
Zygzaki (2025)
Wydawnictwo Poznańskie
ISBN:
978-83-68610-42-0
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Czy słyszeliście kiedyś o malarzu, który widział gwiazdy nawet w ciągu dnia? Sięgnij po książkę, która zabierze Cię w podróż do świata Vincenta van Gogha, niezwykłego malarza. Choć za życia był samotny i nikt nie rozumiał jego obrazów, nie przestał tworzyć. Uwielbiał kwiaty, gwiazdy i złociste pola pszenicy. Farby i płótno stały się jego najlepszymi przyjaciółmi. Razem z Vincentem odwiedzisz miejsca przepełnione słońcem, spojrzysz na nocne niebo usiane wirującymi gwiazdami oraz na łodzie odpoczywające na piasku. Odkryjesz historię słynnych Słoneczników. Dowiesz się też, dlaczego artysta malował portrety, jakie kolory lubił najbardziej i skąd brał odwagę, by być sobą. Usiądź wygodnie i daj się porwać opowieści, która udowadnia, że wizyta w muzeum wcale nie musi być nudna. Wręcz przeciwnie – może stać się niezapomnianą przygodą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo