Dzieci świata

Tytuł oryginalny:
Imagerie des enfants du monde
Autorzy:
Emilie Beaumont
Marie-Renée. Guilloret ...
Ilustracje:
Colette Hus-David
Isabella Misso
Ginette Hoffmann ...
Tłumacz:
Ewa Ziółkowska-Darmas
Wyd. w latach:
1998 - 2014
Wydane w seriach:
Świat w Obrazkach
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...

Jak żyją chłopcy i dziewczynki z różnych stron świata? Jak się bawią, uczą i świętują? Dzięki tej książce skierowanej do młodszych czytelników dzieci poznają swoich rówieśników z ciekawych państw i regionów. To otworzy je na inną kulturę i zaciekawi zwyczajami, z którymi w późniejszym życiu będą mogły się spotkać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Emilie Beaumont Marie-Renée. Guilloret Colette Hus-David Marie-Renée. Pimont
Ilustracje:Colette Hus-David Isabella Misso Ginette Hoffmann Colette Hus-Davit Maryse Lamigeon Jilliane Hoffman
Tłumacz:Ewa Ziółkowska-Darmas
Redakcja:Barbara Ciecierska
Wydawcy:Firma Księgarska Olesiejuk - Wydawnictwo Olesiejuk (2012-2014) Wydawnictwo Olesiejuk (2008-2014) Firma Księgarska Jacek Olesiejuk (2012) Fleurus Verlag (1998) Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk - Inwestycje
Serie wydawnicze:Świat w Obrazkach
ISBN:3-89717-022-1 978-83-274-1198-3 978-83-274-1217-1 978-83-7626-142-3 978-83-7844-236-3 978-83-7844-237-0 978-83-274-11-98-3 978-93-7626-142-3
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania proza publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo