Co się kryje w sercu na dnie? Kto przeczyta ten odgadnie:

25 uczuciowych zagadek

Autor:
Marcin Brykczyński
Ilustracje:
Ewa Poklewska-Koziełło
Wydawca:
Wydawnictwo Literatura (2010)
ISBN:
978-83-7672-082-1, 978-83-7672-082-11
Autotagi:
druk
książki
4.0

Uczucia to ważne i potężne siły w naszym życiu. Wszyscy je przeżywamy i niemal wszyscy mamy z nimi jakieś kłopoty. Czasami nie potrafimy nawet określić tego, co przeżywamy. Czujemy zamęt w głowie, nie wiemy co robić i - nie robimy nic. Czasem emocje "odbierają nam rozum" - działamy pod ich wpływem pochopnie. Mówimy wtedy o słabej kontroli nad uczuciami. Bywa, że nie rozumiemy uczuć (a zatem i intencji) innych ludzi, nawet nam bliskich. Żeby uniknąć trudności a nawet cierpień, trzeba już od dzieciństwa "oswajać" emocje. Oswajać przez ich rozpoznawanie i nazywanie, mówienie o nich, przez swobodne (ale w miarę kontrolowane) ich wyrażanie. Celem tej książki jest właśnie oswajanie dzieci z emocjami, zagadki zaś mają być punktem wyjścia do rozmowy o ich przeżyciach. Być może i my, dorośli , przy okazji odświeżymy swoją wiedzę na ten temat.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo