Todo Vuelve: Wszystko powraca

Inne tytuły:
Todo Vuelve: Wszystko powraca T.2
Autor:
Juan Gómez-Jurado
Tłumacz:
Barbara Bardadyn
Wydawca:
Wydawnictwo Sine Qua Non (2025)
Wydane w seriach:
Todo Arde
ISBN:
978-83-8330-317-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna im. Michaliny Ćwiżewiczowej w Bukowinie Tatrzańskiej - Katalog księgozbioru
4.0

Wszystko, czego pragnie Aura Reyes, to przeżyć jeszcze dziesięć minut. Nie jest to łatwe. Tamtych jest cztery, są od niej silniejsze, a ona - słaba postać osaczona w rogu więziennego dziedzińca - nigdy nie potrafiła się zbyt dobrze bronić. A może jednak potrafi. Aura musi odzyskać dziewczynki i swoje przyjaciółki. Dlatego nakreśliła plan, którego realizacja zacznie się właśnie za dziesięć minut. Tak więc nie. Nie ma najmniejszego zamiaru dziś umierać. Druga część ekstremalnie wciągającej serii Juana Gomeza-Jurado, kontynuacja „Todo Arde. Wszystko płonie”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo