Liski Rudaski

Autor:
Małgorzata Strękowska-Zaremba ...
Ilustracje:
Andrij Melnikow ...
Wydawca:
Wydawnictwo Debit (2001)
Wydane w seriach:
Bardzo Duże Litery
Uczę się Czytać
ISBN:
978-83-7167-167-8, 8-7167-167-9
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Czy to prawda, że Ziemia jest okręgła jak piłka? I czy naprawdę wiruje jak bąk? W takim razie - przyklej się, kto może, bo zaraz wszyscy z niego pospadamy! Gdzie mieszkają ciała niebieskie? I czy rzeczywiście mają kolor niezapomninajek? Bo jeśli nie, to trzeba je koniecznie przemalować! Dwa małe rudaski na wszystko znajdą sposób. Wprawdzie po każdym ich pomyśle jest bardzo dużo sprzątania, ale na szczęście babcia Leokadia ma wiele cierpliwości - nwet wtedy, kiedy chcą uciec z Ziemi na Księżyc!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ciała niebieskie Ziemia jak piłka Wielkie przyklejanie
Autorzy:Małgorzata Strękowska-Zaremba Małgorzata Strękowska-Zaręba
Ilustracje:Andrij Melnikow Andrij Mielnikow
Redakcja:Patrycja Zarawska
Wydawca:Wydawnictwo Debit (2001)
Serie wydawnicze:Bardzo Duże Litery Uczę się Czytać
ISBN:978-83-7167-167-8 8-7167-167-9
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza wielka czcionka zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo