Poezja polska w szkole średniej

Inne tytuły:
od średniowiecza do współczesności
antologia
Wybór:
Jerzy Polanicki
Anna Rajca
Anna Rajca-Salata
Wydawcy:
Wydawnictwo Sara (1997-2009)
Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1993-2000)
Edikama (1993)
Wydane w seriach:
Lektury Szkolne
Lektury Szkolne - Sara
Autotagi:
antologie
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

Antologia (Poezja polska w szkole średniej) to jednotomowe kompendium tekstów poetyckich omawianych w liceach ogólnokształcących, technikach i szkołach zawodowych. Zawiera utwory objęte programem szkolnym, ułożone w porządku chronologicznym. Ma służyć nauczycielom i uczniom jako pomoc na lekcjach języka polskiego przez cały okres trwania nauki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:od średniowiecza do współczesności antologia w szkole średniej od średniowiecza do współczesności
Wybór:Jerzy Polanicki Anna Rajca Anna Rajca-Salata
Autorzy:Jerzy Polanicki Anna Rajca
Opracowanie:Jerzy Polanicki Anna Rajca Anna Rajca-Salata
Redakcja:Jerzy Polanicki Anna Rajca-Salata
Wydawcy:Wydawnictwo Sara (1997-2009) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1993-2000) Edikama (1993)
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Lektury Szkolne - Sara
ISBN:83-7153-070-6 83-7153-203-2 83-7153-336-5 83-7297-070-X 83-85497-32-3 978-83-7297-122-7 978-83-7297-837-0 83-7297-122-6 83-7153-20-2 978-83-797-122-7 978-83-7297-122-6
Autotagi:antologie dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poezja proza publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły średnie wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 111 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo