Witaj Karolciu

Autor:
Maria Krüger (1911-1999) ...
Ilustracje:
Halina Bielińska (1914-1989) ...
Wyd. w latach:
1970 - 2023
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Witaj, Karolciu! jest drugą częścią Karolci, jednej z najpopularniejszych powieści w polskiej literaturze dziecięcej, lekturze obowiązkowej w drugiej klasie szkoły podstawowej. Książka opowiada o nowych przygodach Karolci i jej przyjaciela Piotra. Po tym, jak niebieski koralik wyblakł i stracił swoją magiczną moc, w ręce małych bohaterów dostaje się zaczarowana kredka. Wszystko, co się nią narysuje, staje się prawdziwe! Dzieci są szczęśliwe, mogą spełniać najśmielsze życzenia swoje i innych! Ale niestety, na trop zaczarowanej kredki wpada czarownica Filomena. Dwójkę przyjaciół czeka emocjonujący pojedynek! W tej pełnej uroku inscenizacji audio.

Witaj, Karolciu! tętni żywymi dialogami, humorem i dobrymi emocjami. Olga Sarzyńska potrafiła wcielić się w różnorodne postacie bohaterów, którzy stają nam przed oczami, jak żywi. Na urzekający charakter tego nagrania składa się zarówno aktorska gra lektorki i jej piękna narracja, jak budujące atmosferę i napięcie tło muzyczne.

Czyta: Olga SarzyńskaEfekty muzyczne i akustyczne: If Sound Studio A. Gorączkowski

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Maria Krüger (1911-1999) Halina Bielińska (1914-1989)
Ilustracje:Halina Bielińska (1914-1989) Katarzyna Kołodziej
Lektor:Olga Sawicka
Wydawcy:Legimi (2012-2023) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1970-2023) IBUK Libra (2012) Wydaw. Nasza Księgarnia (1970-1997) Związek Niewid (1996)
Serie wydawnicze:Kanon Lektur Zielona Biblioteka Biblioteka Pierwszych Lektur Karolcia klasa II literatura dla dzieci Kanon Literatury Dziecięcej Polska Literatura dla Dzieci Zielona Biblioteka (7-10 lat) Seria Limitowana Seria Limitowana (Siedmioróg)
ISBN:9788366620117 83-10-08142-1 83-85193-12-X 83-85959-57-2 83-86685-84-0 978-83-66116-31-3 978-83-7162-556-5 978-83-7568-639-5 978-83-7568-956-3 978-83-7568-997-6 978-83-7791-078-8 978-83-7791-164-8 978-83-8279-507-3 978-83-8568-639-5
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 138 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo