Wymarzone dzieciństwo:

jak wychować szczęśliwe dziecko unikając błędów naszych rodziców

Tytuł oryginalny:
Healthy parenting
Autor:
Janet Geringer Woititz
Tłumacz:
Mirosław Przylipiak
Wydawcy:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (1993-2008)
Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (1993)
ISBN:
83-85416-11-0, 83-85416-74-9
978-83-7489-109-7, 978-83-7489-144-8
Autotagi:
druk
5.0 (2 głosy)

Nie wszyscy rodzice z sympatią myślą o własnym dzieciństwie, niektórzy z nich zachowali bowiem w pamięci bolesne wspomnienia. Przemoc emocjonalna lub fizyczna, lęk, wstyd i poczucie winy niejednokrotnie pozostawiają trwałe ślady w psychice. Jak oszczędzić tego wszystkiego własnym dzieciom i nie powielać błędów wychowawczych swoich rodziców? Jak stworzyć stabilny, dobrze funkcjonujący dom, w którym dzieci czułyby się bezpieczne, kochane i szanowane? Na te pytania stara się odpowiedzieć Janet G. Woititz, która przez ponad dwadzieścia lat pracowała z rodzinami, a swoje doświadczenia terapeutki, matki i autorki poczytnych książek wykorzystała w tej właśnie publikacji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jedna z lepszych książek dotyczących wychowania jakie czytałam! Polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo