Terapia skoncentrowana na emocjach:

teoria i praktyka, podręcznik dla terapeutów

Autorzy:
Robert Elliott
Leslie Greenberg
Tłumacz:
Magda Witkowska
Wydawca:
Instytut Psychologi Zdrowia (2025)
ISBN:
978-83-8231-647-6
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Miejskie Centrum Kultury w Leżajsku - Katalog księgozbioru

Kompleksowe wprowadzenie do EFT – metody, która stawia emocje w centrum procesu zmiany. Terapia skoncentrowana na emocjach. Teoria i praktyka to przewodnik po jednym z najbardziej wpływowych podejść współczesnej psychoterapii. Autorzy, światowi liderzy EFT, przeprowadzają czytelnika przez pełny proces terapeutyczny – od pierwszego kontaktu z klientem po świadome zakończenie pracy. To książka dla terapeutów, którzy chcą dogłębnie rozumieć emocje – i pracować z nimi z większą precyzją, empatią i skutecznością. Dzięki niej: poznasz główne założenia EFT i ich zastosowanie otrzymasz jasne instrukcje pracy w kluczowych fazach terapii zobaczysz, jak transformować emocje klienta z destrukcyjnych w konstruktywne skorzystasz z transkrypcji sesji, studiów przypadków i ćwiczeń refleksyjnych dowiesz się, jak dostosować EFT do różnych grup klientów i jak monitorować skuteczność terapii. dr Robert Elliott - profesor poradnictwa na University of Strathclyde, współtwórca terapii skoncentrowanej na emocjach (EFT). Autor ponad 170 publikacji naukowych i współautor przełomowej książki Facilitating Emotional Change. Laureat prestiżowych nagród psychologicznych (m.in. Carl Rogers Award), były prezes Society for Psychotherapy Research. Szkoleniowiec EFT w Wielkiej Brytanii i na świecie. Prywatnie: fan poezji, muzyki i science fiction. dr Leslie Greenberg - legenda współczesnej psychoterapii, emerytowany profesor York University w Toronto i główny twórca EFT. Autor klasycznych i najnowszych podręczników dotyczących emocji w terapii, nagradzany przez APA i międzynarodowe towarzystwa psychoterapeutyczne. Praktyk, badacz i nauczyciel – od czterech dekad przyczynia się do zmiany sposobu, w jaki terapeuci pracują z emocjami. Nadal aktywnie szkoli specjalistów na całym świecie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo