Idę do zerówki!

Inne tytuły:
Nadciągają Urwisy
Autor:
Katarzyna Majgier
Ilustracje:
Katarzyna Kołodziej
Wydawcy:
Czytelnia (2025)
Books
ISBN:
978-83-68436-38-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna i Centrum Kultury im. Kazimiery Iłłakowiczówny - Katalog księgozbioru

W szkole czeka mnóstwo rzeczy, których próżno szukać w domu: boisko, po którym można biegać do woli, ogromne mapy zawieszone na ścianach i tablice, po których pisze się prawdziwą kredą. Ale najfajniejsze jest to, że ma się o wiele więcej koleżanek i kolegów niż na podwórku! Można razem grać w klasy i wpisywać się nawzajem w pamiętnikach. Szkoda tylko, że nie wszystko w szkole jest takie super. Na przykład... gabinet dyrektora. Czy łatwo zaprzyjaźnić się z nowymi kolegami i koleżankami? Czy dyrektor naprawdę jest najstraszniejszy ze wszystkich nauczycieli? Tego wszystkiego Ula dowie się już pierwszego dnia w zerówce! [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo