Titek i sprzątanko

Autor:
Ula Młodnicka
Ilustracje:
Agnieszka Waligóra
Wydawcy:
Czytalisek (2025)
Helion
ISBN:
978-83-289-2515-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

"Titek i sprzątanko". Dla dzieci sprzątanie jest nudne. Dla większości dorosłych zresztą też. Zwykle robimy to z poczucia obowiązku, które u małych dzieci jeszcze się nie wykształciło. Porządek nie jest ich naturalną potrzebą, taką jak zabawa czy odkrywanie świata. Dodatkowo trudno im zapanować nad procesem sprzątania - nie wiedzą, od czego zacząć, a bałagan je przytłacza. Co więcej, małym dzieciom trudno jest się skupić na jednej czynności - często się rozpraszają i gdy na przykład znajdą jakąś zabawkę, porzucają sprzątanie na rzecz zabawy. Przeczytajcie Titek i sprzątanko i znajdźcie swój sposób na to, aby sprzątanie stało się zabawą. Seria TITEK to więcej niż książki - to przewodnik po emocjach i codziennych wyzwaniach, który wspiera zarówno dzieci, jak i rodziców. Książki z serii TITEK pomagają dzieciom: nazywać i rozumieć swoje emocje, radzić sobie z trudnymi sytuacjami, ćwiczyć cierpliwość, budować samodzielność i poczucie sprawczości, uczyć się współpracy, empatii i rozwiązywania konfliktów, kształtować zdrowe nawyki i rutynę dnia codziennego, rozwijać poczucie własnej wartości i pewności siebie. Każda historia jest wzbogacona o praktyczne przykłady i aktywizujące ćwiczenia, które - czytane wspólnie z rodzicem - mogą się stać inspiracją do poszukiwania własnych rozwiązań. Seria ma również ułatwić rodzicom towarzyszenie dziecku w jego rozwoju, zachęcając do budowania więzi bez krzyku, kar i nagród, za to opartej na zrozumieniu, cierpliwości i czułości. W każdej książce rodzice znajdą psychologiczne omówienie jej tematu wraz z garścią porad i podpowiedzi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo