ADHD w dorosłym życiu:

jak planować, osiągać swoje cele i odzyskać spokój

Tytuł oryginalny:
Succeeding with adult ADHD
daily strategies to help achieve your goals and manage your life
Autor:
Abigail Levrini
Tłumacz:
Aleksandra Haduła
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2025)
Wydane w seriach:
Psyche/Soma
ISBN:
978-83-233-5579-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Czujesz, że rozkojarzenie i ciągły pośpiech rządzą twoim dniem, a lista planów wciąż pozostaje niezrealizowana? Niezależnie od tego, czy dopiero podejrzewasz u siebie ADHD, właśnie je u ciebie zdiagnozowano czy zmagasz się z nim od lat, ten poradnik pomoże ci odzyskać kontrolę nad codziennością. Abigail Levrini, doświadczona psycholożka kliniczna, w przystępny sposób wyjaśnia, czym charakteryzuje się zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD). Tłumaczy, jak nadruchliwość czy problemy z koncentracją wieku dziecięcego przeobrażają się w trudności z organizacją czasu, wykonywaniem zadań oraz regulacją emocji u dorosłych. Praktyczne ćwiczenia – od „jednominutowego resetu” po tygodniowe planowanie – pomogą uporządkować przestrzeń, usystematyzować myśli czy obniżyć poziom lęku. Przejrzysta struktura rozdziałów została zaprojektowana z uwzględnieniem potrzeb osób z ADHD. Dzięki tej książce krok po kroku wprowadzisz znaczące zmiany, zapanujesz nad wewnętrznym chaosem i zbudujesz satysfakcjonujące życie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo