Bóbr Bartek uczy się współpracy

Autor:
Olga Kucharska
Wydawca:
Muza SA (2025)
ISBN:
978-83-287-3669-6, 978-83-278-3669-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Bóbr Bartek ma plan! Pragnie zrobić coś niesamowitego dla najlepszego przyjaciela - zbudować domek na drzewie. Nie chce od nikogo pomocy, bo uważa, że prezent będzie bardziej wyjątkowy, jeśli sam włoży w niego serce i siłę. Szybko jednak się okazuje, że budowanie wcale nie jest takie proste. Tu trzeba zmierzyć, a tam potrzymać Samemu jest mu bardzo ciężko. A kiedy domek niespodziewanie się rozpada, Bartek staje przed najtrudniejszym wyzwaniem - nauczyć się przyjmować pomoc. To ciepła opowieść o przyjaźni, wytrwałości i sile wspólnego działania. Idealna dla dzieci, które uczą się, że proszenie o pomoc to nie słabość, ale oznaka odwagi i zaufania. Bo razem można zbudować coś znacznie trwalszego - i nie chodzi tylko o domek na drzewie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo