3 fragmenty z poematów Jana Kasprowicza

Inne tytuły:
Pieśni do słów James Joyce'a
2 Pieśni kurpiowskie
Autor:
Karol Szymanowski (1882-1937)
Wykonanie:
Teresa Żylis-Gara (1930-2021)
Jerzy Marchwiński
Andrzej Bachleda-Curuś (1923-2009)
Słowa:
James Joyce (1882-1941)
Jan Kasprowicz (1860-1926)
oraz:
Jerzy Marchwiński ...
Wydawcy:
Polskie Nagrania Muza (1977-1982)
Polskie Nagrania (1977)
Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Autotagi:
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pieśni do słów James Joyce'a 2 Pieśni kurpiowskie 3 Fragments from poems by Jan Kasprowicz Pieśni kurpiowskie Trzy fragmenty z poematów Jana Kasprowicza 3 fragmenty z poematów Jana Kasprowicza Op. 5 Pieśni do słów James Joyce'a Op. 54 Pieśni do słów Jamesa Joyce'a. Op. 54 Trzy fragmenty z poematów Jana Kasprowicza Op. 5 Three Fragments from poems by Jan Kasprowicz Two Kurpian songs Pieśni kurpiowskie Op. 58 Zarzyj ze kuniu 2 Kurpian songs Songs words by James Joyce Bzicem kunia
Autor:Karol Szymanowski (1882-1937)
Wykonanie:Teresa Żylis-Gara (1930-2021) Jerzy Marchwiński Andrzej Bachleda-Curuś (1923-2009)
Słowa:James Joyce (1882-1941) Jan Kasprowicz (1860-1926)
Kompozytor:Karol Szymanowski (1882-1937)
Muzyk:Andrzej Bachleda-Curuś (1923-2009)
oraz:Jerzy Marchwiński Teresa Żylis-Gara (1930-2021) Andrzej Bachleda-Curuś (1923-2009)
Wydawcy:Polskie Nagrania Muza (1977-1982) Polskie Nagrania (1977) Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Autotagi:muzyka muzyka wokalno-instrumentalna nagrania nagrania muzyczne nuty płyty gramofonowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo