Obłaskawić smoka czyli Lili podróżuje w czasie

Tytuł oryginalny:
Hexe Lilli und das magische Schwert
Autor:
Knister
Ilustracje:
Birgit Rieger
Tłumacz:
Magda Lubicz
Wydawca:
Nasza Księgarnia (2003-2004)
Wydane w seriach:
Przygody Lili
ISBN:
978-83-10-10964-4, 82-10-10964-4
83-10-10969-4
Autotagi:
druk
powieści
5.0

Lili jest mniej więcej w twoim wieku i wygląda zupełnie zwyczajnie. Bo Lili jest zwyczajną dziewczynką. No... może nie całkiem. Lili ma coś niezwykłego - księgę czarów, zgubioną przez czarownicę Surulundę. Lili nikomu o księdze nie powiedziała, ukrywa ją nawet przed młodszym bratem Leonem. Ale czy potrafi z niej skorzystać? Kiedy Lili przenosi się w czasie o ponad 1000 lat wstecz, do epoki legendarnego czrownika Merlina, smoków i walecznych rycerzy - czy poradzi sobie w tym obcym świecie, posługując się magią zamiast urządzeniami technicznymi, do których przywykła na co dzień?!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo