Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku

Autorzy:
Agnieszka Zielińska
Krystyna Ablewicz
Ewa Bilińska-Suchanek
Jadwiga Bińczycka ...
Redakcja:
Bogusław Śliwerski
Wydawca:
Wydawnictwo Impuls (2001)
Wydane w seriach:
Idee - Metody- Inspiracje
ISBN:
83-7308-103-8
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
rodzina
wychowanie
Źródło opisu: PUBLICZNA BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA W POZNANIU FILIA WOLSZTYN - Katalog księgozbioru - Filia Wolsztyn
Więcej informacji...

Zbiór referatów wygłoszonych podczas IV międzynarodowej konferencji „Edukacja Alternatywna”, która odbyła się w Łodzi, w dniach 17-19.10.2001. Praca stanowi forum dyskusyjne zogniskowane wokół kształcenia alternatywnego. Materiały te przydatne będą naukowcom zajmującym się problematyką edukacji oraz studentom kierunków pedagogicznych [recenzja z wydawnictwowam.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Agnieszka Zielińska Krystyna Ablewicz Ewa Bilińska-Suchanek Jadwiga Bińczycka Agata Cudowska Mirosława Cylkowska-Nowak Halina Gajdanowicz Teresa Giza Michał Głażewski Tomasz Gmerek Harmut M. Griese Agnieszka Gromkowska Faber Heike Maria Kalinowska Maciej Kałuszyński Krystyna Kamińska Rýdl Karel Beata Karpeta-Peć Jerzy Kojkoł Jadwiga Kruszelnicka Roman Leppert Wilfried Lippitz Harald Ludwig Ewa Łatacz Ryszard Łukaszewicz Zbyszko Melosik Lidia Michałek Stanisław Czesław Michałowski Andrzej Murzyn Mirosława Nowak-Dziemianowicz Anna Okońska-Walkowicz Andreas Pehnke Agata Popławska Jiří Prokop Władysław Puślecki Joanna Rutkowiak Marek Sokołowski Joanna Szewczyk Krzysztof J. Szmidt Janusz Tarnowski Grzegorz Trela Barbara Turlejska Danuta Urbaniak-Zając Alena Vališová Danuta Waloszek Ryszard Więckowski Małgorzata Więczkowska Alina Wróbel Wiktor Żłobicki
Redakcja:Bogusław Śliwerski
Wydawca:Wydawnictwo Impuls (2001)
Serie wydawnicze:Idee - Metody- Inspiracje
ISBN:83-7308-103-8
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe rodzina wychowanie
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo