Stary sługa

Inne tytuły:
Hania
Selim Mirza
Autor:
Henryk Sienkiewicz (1846-1916) ...
Wyd. w latach:
1900 - 2012
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
3.0

Ciekawy utwór polskiego noblisty, uznawany przez znawców literatury jako „pierwszy utwór pisarza o niewątpliwej wartości artystycznej, trwale należący do jego dorobku pisarskiego”. „Stary sługa” to wciągająca nowela stworzona na wzór gawędy szlacheckiej. Opowiada ona historię tytułowego sługi Mikołaja, jego życia i wizerunku widzianego oczami Henryka. Opowieść przepełniona jest barwnymi anegdotami w nostalgicznej atmosferze „powrotu do przeszłości”.Stary sługa wraz z Hanią i Selim Mirzą składają się na tzw. "małą trylogię".W roli czytającego wystąpił ceniony lektor Marcin Nowakowski.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Hania Selim Mirza Zbiór nowel Stary sługa [audio]
Autorzy:Henryk Sienkiewicz (1846-1916) Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989) Henryk 1846-1916 Sienkiewicz
Ilustracje:Henryk Sienkiewicz (1846-1916) Jacek Tybur Artur Gołębiowski Antoni Uniechowski (1903-1976)
Posłowie:Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989)
Lektor:Henryk Drygalski (1921-2007)
Przedmowa:Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989)
Druk:W. L. Anczyc i Spółka
Opracowanie:Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989)
oraz:W. L. Anczyc i Spółka
Wydawcy:Legimi (2012) Promatek (2012) Heraclon International (2009) Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1994) Glob (1978-1986) Państwowy Instytut Wydawniczy (1956-1978) Książka i Wiedza (1970) Nakład Gebethnera i Wolffa (1930) Gebethner i Wolff (1928) W. Dyniewicz (1900) Polish-American Book Company Spółdzielnia Wydawniczo-Handlowa Książka i Wiedza StoryBox
Serie wydawnicze:Seria Kieszonkowa PIW Dzieła wybrane Biblioteka Szkolna Biblioteka Szkolna - Państwowy Instytut Wydawniczy Bibljoteczka Uniwersytetów Ludowych i Młodzieży Szkolnej Koliber Klasyka Klasyka - Heraclon International
ISBN:83-205-4462-9 83-7007-061-2 978-83-61592-81-5 978-83-7756-096-9 83-707-061-2
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 79 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo