Uwikłani w rodzinne schematy:

o tym, jak dzieciństwo wpływa na dorosłe życie

Autorzy:
Jacek Rydlewski
Anna Paluszak
Wydawcy:
Sensus (2025)
Helion
ISBN:
978-83-289-0837-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii

Bycie rodzicem jest trudne. Choć staramy się ze wszystkich sił, by zapewnić dzieciom to, czego sami nie mieliśmy, rezultaty podejmowanych starań bardzo często są dalekie od oczekiwań. Dzieje się tak, ponieważ nikt nas nie uczy, jak stać się dla dziecka opiekunem i przewodnikiem. Tym, co znamy, są nasze własne domy, miejsca, w których wyrastaliśmy. A tam nie zawsze było różowo. Czy można uciec z błędnego koła dziedziczenia rodzinnych schematów, problemów i traum? Owszem. Każdy z nas dysponuje narzędziem, które naprawdę pomaga. Tym narzędziem jest perspektywa systemowa zaprezentowana w tej książce w rozmowie między dwojgiem doświadczonych terapeutów - Anną Paluszak i Jackiem Rydlewskim. Potraktuj ten poradnik jak mapę, na której łatwo odnajdziesz siebie, zidentyfikujesz podstawowe trudności i ich przyczyny. Da Ci ona konkretne wskazówki, w jakim kierunku podążać i jakie kroki przedsięwziąć, by przywrócić spokój w Twojej rodzinie. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo